söndag 23 november 2014

Ge tack

Igår hade min syster Rakel thanksgivingmiddag för några av sina vänner (och mig). Det var en mycket trevlig kväll med god mat och mycket skratt. Det jag tyckte bäst om var när vi alla skulle säga något vi var tacksamma för. Jag hade svårt att välja vad jag skulle säga för på sista tiden har jag känt stor tacksamhet för så mycket.

IMG_4089

Jag är tacksam för erfarenheter jag får som gör att jag växer som människa, för att jag bor i ett land med religionsfrihet, för de olika årstiderna, för min familj och ALLA vänner. Jag är tacksam för att jag har ett arbete, för en fin lägenhet, för den utbildning jag har gått, för musik, för julen, för min stora sköna säng. Jag är tacksam för böcker att läsa, för en fungerande kropp, för vackra färger, för elektricitet, för skratt och glädje men även för sorg och tårar. Jag är tacksam för min tro, för mitt vittnesbörd, för Jesus Kristus och för att jag har den Helige Andens gåva. Jag är tacksam för att jag kan komma till templet, för min fantastiska son och för att jag har fått det här livet att leva. Listan kan göras lång och jag tror det är bra att då och då tänka igenom allt man är tacksam för, det är då man inser hur bra man har det.

Rakel har alltid förespråkat det här med tacksamhet och hon har givit mig en tacksamhetsdagbok. Jag försöker skriva i den ofta och i alla situationer. Det har hjälpt mig att kunna känna frid och glädje när livet varit tufft och när livet varit lätt har jag känt ännu mer glädje. Att skriva i den och att sedan gå tillbaka och läsa i den har fått mig att inse att jag har det bra och är rikt välsignad.

Men skriv inte bara ned vad du är tacksam för utan uttryck det också. Säg tack till Himmelske Fader, till dina föräldrar, till dina syskon, till din lärare. Säg tack till personen som öppnar dörren åt dig eller ger dig en näsduk. Tack är ett så litet ord men det betyder så mycket för den som får TACK:et av dig.

IMG_4092

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar